Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İki Köprünün Geçiş Garantileri Tutmadı Hazine 1,76 Milyar TL Ödedi
#1
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy’ın Yavuz Sultan Selim (YSS) ve Osmangazi Köprüleri ilişkin sorusuna yanıt verdi. Gönderilen yanıta göre, iki köprüde de 2018 için verilen garanti geçiş sayıları tutturulamadı. Hazine, geçiş garantileri için özel şirketlere 1,76 milyar lira ödedi.

YSS HEDEFİN ALTINDA KALDI
Turhan’ın verdiği yanıtlara göre, Yap-İşlet-Devret (YİD) projeleri ile yapılan ve devletin günlük 135 bin araç geçiş garantisi (yıllık 49 milyon 275 bin) verdiği 3’üncü köprüden 2018 yılında 13 milyon 796 bin 911 araç geçti.
[İki Köprünün Geçiş Garantileri Tutmadı, Hazine 1,76 Milyar TL Ödedi]
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan


OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ’NDE YAKLAŞIK 5 MİLYON EKSİK
Günlük 40 bin (yıllık 14 milyon 600 bin) geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden ise 2018 yılında 9 milyon 98 bin 962 araç geçti.

HAZİNE’DEN ÇIKAN PARA
Geçiş ücreti sözleşmede 3 dolar + KDV olduğu düşünülünce, 3’üncü köprüde 2018 yılı için eksik kalan 35 milyon 478 bin 89 araç için Hazine’den 628 milyon 771 bin lira çıktı.
Osmangazi’de ise günlük 35 dolar + KDV olan geçiş ücreti nedeniyle eksik kalan 5 milyon 501 bin 38 araç için Hazine’den 1 milyar 137 milyon 427 bin 725 lira çıktı.

Kaynak: http://rayhaber.com/2019/03/iki-koprunun...-tl-odedi/
Reply
#2
Şunları gördükçe sinirlerim bozuluyor, göz göre göre memleketin kaynakları israf ediliyor. Kaç araba geçeceğiyle ilgili hiç mi etüd yapılmıyor? Kullanılmadıktan sonra dünyanın en uzun köprüsünü, tünelini yapsan ne olur?
Reply
#3
Basit bir hesapla bu projelerin yap-işlet-devret modeli yerine direk devletin parasıyla yapılsaydı çok daha karlı olacaktı. Tabi bunun değerlendirmesini halkımız yapacak.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)