Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tünellerde Dondurma Yöntemi(Ground Freezing)
#1
Arkadaşlar tunneltalk.com sitesinde Mısır'da yapılan çift tüp otoyol tünelinin Suez Kanalı'nın altından geçerkenki inşaası esnasında  uygulanan ''Ground Freezing'' yöntemiyle ilgili kısa bir makale buldum. Dondurma yöntemi her zaman ilgimi çeken bir konu olduğu içinde sizinle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle şunu belirteyim, dondurma yöntemi kazı seviyesinin GWT seviyesinin altında olduğu koşullarda ve gevşek zeminle beraber hydrostatic basıncın 5 barın üstünde olduğu koşullarda tercih edilen yöntemlerden biridir.

Projede 4.8km uzunluğunda 11.4m çapında çift tüp otoyol tüneli 13m çapında Herrenknecht Mixshield makine tarafından açılacak ve bu sayede İsmailia ve Sinaia bölgesi birbirine bağlanacaktır.

Projeye hakim olan zemin koşulları kumlu killi ve siltli zemindir.

Projede dondurma tekniği cross passageların açılması esnasında kullanılmıştır

Dondurma Tekniğinin Prensibi

Basitçe dondurma tekniği, ortamda ısının alınması demektir. Ucu kapalı borular zemin içine itilir ve donuk boru verilen bu borular ile ortamdan ısı alınır.

[Image: 8834c57a5882.png]
Makalenin tamamı için  https://www.tunneltalk.com/TunnelTECH-Ma...-Canal.php
Reply
#2
Çok farklı bir uygulama. Türkiye'de uygulandı mı acaba önceden?
Reply
#3
Uygulanmıştır diye tahmin ediyorum çünkü geçmişi eskiye dayanan bir yöntem.

Bir araştırayım bir şeyler bulursam yazarım.
Reply
#4
Teşekkürler güzel bir kaynak olmuş konuyla ilgili.
Reply
#5
Bu arada Türkiye'de henüz uygulanmamış, maliyeti çok yüksek bir yöntemmiş.
Reply
#6
Teşekkürler bilgilendirme için.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)